سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستی، یکی از دو [نوع] خویشاوندی است[ : خویشاوندی سببی و نَسَبی] . [امام علی علیه السلام]

سینما امید
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد حسن دانش دوشنبه 86 مرداد 15   ساعت 3:24 عصر

فیلم تولید شده در امید پرودکشن

 

نام فیلم:         خوشه های گندم

کارگردان:     علی حقجو

فیلمبردار:       سید رضا انتظار

ادیتور:           غلام محمد محصل

دستیا ر فیلم بردار :رضا رضای

صدا گزار :محمد محصل

دستیار صدا : محمد حسن دانش

تدوین : علی حقجو

تهیه کننده :      امید پرودکشن

مدت:18دقیقه

تاریخ تولید:    اسد 1386

تمویل کننده :حاجی محمد نبی خلیلی

 

واما این فیلم مستند ......

 

مستند خوشه های گندم در بهار و تابساتان سال 1386 در منطقه کیتی یکی ا زولسوالی های دایکندی تهیه شده است  در این مستند سعی شده نحوه تولید نان در یک روستا با  تصویر نشان داده شود همانگونه که روند تبدیل شدن گندم به نان طولانی است این مستند نیز با حوصله مندی و صرف زمان زیادی تهیه شده است  .

شخم زدن زمین ابتداای ترین مرحله شروع تولید گندم و سپس نان است در این مستند نحوه شخم زدن گندم توسط گاو ها و سپس ماله نمودن زمین و مراحل رشد و نموی گندم نشان داده شده است .

درو شدن گندم توسط مرد ان و زنان قریه تصاویری استکه منحصر اً در این  فیلم مستند خواهید دید نما های زیبا و شاعرانه ایکه انسان را محو تماشای  خودمی  نماید .

بعد از درو شدن گندم نحوه  جمع آوری آن و حمل آن تا محل مورد نظر که اصطلاحاً خرمه جوی میگویند تصاویری استکه تلاش مهارت و امید ساکنان یک قریه را از مرد و زن و نو جوان نشان میدهد . در این کار که اصطلاحاً به آن قوده کشی میگوید زن و مرد مشارکت دارند .

بعد از قوده کشی که همان جمع کردن خوشه های درو شده گندم است  مرحله جوغول که عمل جدا سازی گندم از خوشه توسط گاو هااست شروع میشود 10 تا 15 مرد قریه همراه گاو هایش جمع میشوند که اصطلاحاً آشار میگویند اینان گندم را روی خرمن جای   پهن کرده و گاوها را بر روی آن آنقدر میچر خاند و هر بار خوشه ها را زیر رو کرده تا تمام گندم ها از خوشه جدا شوند.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خوشه های گندم محصول امید پرودکشن
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
6410 :مجموع بازدیدها
0 :بازدید امروز
0 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
سینما امید
محمد حسن دانش
امید پرودکشن یک مرکز خصوصی،فرهنگی و هنری می باشد که در راستای ساخت فیلم های مستند ، داستانی و ساخت اعلانات تلویزیونی و تیزر های تبلیغاتی و برنامه های تلویزیونی فعالیت می نمایند. امید پرودکشن به همت یکعده از سینما گران و فیلمسازان مسلکی بعد از ختم پروسه دوره مهاجرت در افغانستان ایجاد گردیده و کادر کاری آن کاملاًمسلکی و اکادمیک می باشد امید پرودکشن برخوردار از وسایل مدرن حرفه ای برای اجرای تولیدات سینمای ِ تلویزیونی می باشد. تزرهای تبلیغاتی و اعلانات تلویزیونی به شکل ساده و تیری دی مکس ( سه بعدی ) طبق سفارش و در خواست پیشنهاد کننده ساخته می شود . محمد حسن دانش منشی امید پرودکشن
لوگوی خودم
سینما امید
لینک دوستان
حسن دانش
پایگاه خبری فیلم کوتاه
بنیاد سینمای فارابی
صفحات اختصاصی
بایگانی نوشته ها
معرفی فیلم های تولید شده در امید پ
علی حقجو
رضا انتظار
تابستان 1386
اشتراک